Friday 9 March 2012

Being A Good Listener..

Sebaik sahaja aku nampak ruang kosong pada tempat compose.. idea yang aku ada akan aku taburkan sepenuhnya tanpa ada sekatan..

Kerana seharusnya idea itu dialirkan... dan tidak dihalang.. BENAR?

Hehehe.. Assalamualaikum kalian.. Apa khabar hendaknya?

Klinik kesihatan cuti 2 hari setiap minggu jadi aku berpeluang untuk balik rumah..

Untuk remind balik benda apa nak bawak.. Nak basuh baju.. Atau self motivate di rumah..

Perlu ape benda tue dalam hidup? Takkan kita nak berada di takuk lame je kan?


Malam bulan purnama indah nie ( dari suara ibuku memberitahu.. ) aku nak citer sikit pasal diri aku..

I'm not a very good solver or adviser actually.. ( benar-benar.. )

Sebab bila aku beri nasihat.. Selalunya terkena batang hidung sendiri.. Dan aku memikirkan kembali apa aku nak cakap..

Penilaian kita kepada sekeliling mengkaburi diri kita sebenar tergolong sama..

Tak faham? OK...

Contoh macam anda bagi nasihat.. Jangan la buang sampah merata-rata...

Tapi at the same time.. Biarpun bukan pada waktu yang sama.. Kita buat jugak benda tue..

This thing keeps me thinking a lot.. Dan dari situ anda boleh relate..

Jika aku nak nasihat orang.. Biar aku cuba dahulu...

And I do it... First before i advised someone..


Tapi aku bukanlah seorang yang pandai menyelesaikan masalah..

Masalah aku sendiri banyak.. ( tak nak la cerita.. buat panjang blog je.. bukan nak bace sangat semua nie.. )

Bila diorang sedih atau heart break.. I do my best to pujuk..

Tapi kadang kala menangis itu salah satu dari cara menyelesaikan masalah.. penyesalan tue kembali kepadaNya juga kan?

Cukup lah syarat kalau anda nak memohon keampunan.. Iaitu penyesalan dan juga pengharapan..

Namun aku adalah pendengar yang baik.. Jangan ingat kepala aku mengangguk sebab tersengguk ( ngantuk.. ) mahupun saja-saja layan..

Aku memang faham apa korang alami.. So, luahkan kalau rasa benda tue baik..

Untuk diri korang..


Sebab kita sendiri tak berapa perfect.. Kurang sini sana..

Riak dan berlagak kita sebenarnya buruk untuk hati.. Fitrah manusia kembali kepada pencipta kan?

Dan kita sendiri hambaNya.. Dosa dan susah payah kita.. DIA sedia mendengar..

Cuma kita kadang terlupa bersyukur.. Itu sahaja..


Konklusinya? Erm.. Carilah DIA untuk selesaikan masalah..

Sayang DIA pada kita berkekalan kowt... = )


A.I.H

3 comments:

Movie Review : Animal

Assalamualaikum. Memandangkan ada setengah jam lagi sebelum aku balik, jadi aku nak review sikit filem yang aku dah tengok dalam dua tiga ha...